Mina bästa avslappningstips

Våren börjar närma sig och det blir ljusare och ljusare, härligt eller hur? Men det är inte alla gånger våren känns så ljuvlig som man faktiskt skulle vilja att den var. Kanske tar man studenten till sommaren och stressar över allt som ska hinnas med, kanske har man mycket på jobbet eller kanske drabbas man av en vårdepression. För många gör det ont när knopparna brister och då är det viktigt att slappna av. Både för att få ned stressnivåerna men även för att stanna upp och njuta över att vara här och nu. 
 
→ Koppla bort dig från sociala medier
Så himla klyschigt just nu då man hör det överallt men det tåls att upprepas för att det är så sant. Att ständigt vara uppkopplad och se vad som händer runt omkring en skapar en sån inre stress, tycker jag i alla fall. Jag lovar, du missar inget genom att stänga av mobilen ett par timmar. 
 
→ Ägna en dag åt bara dig själv och dina behov
Skicka iväg sambon, rumskompisarna eller familjen för att få ha hemmet för dig själv en stund om du bor tillsammans med andra. Unna dig en lång dusch eller ett bad ihop med en hårinpackning och kanske avsluta med en ansiktsmask? Kanske läser du favoritboken när du badar eller lyssnar på din bästa podd? Fokusera bara på dig själv helt enkelt och vad du tycker är skönt. 
 
→ Skriv
Skriv ned det som snurrar i huvudet. Flytande text, enstaka ord, listor - det är upp till dig. Jag tycker ofta att det känns lättare efter att ha skrivit ned det som cirkulerar i huvudet och oroar mig. Superbra om det är mitt i natten eller om en inte har någon i närheten att ventilera sina tankar med. 

Många bra tips tycker jag. Du är klok. ❤️

Svar: Tack ❤️
nathalieharlin.blogg.se

Skrivet av: Kristina | den 13 Mars 2016 | 18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Nathalie, 20 år, Västerås
Kontakt: nathalieharlin[a]gmail.com

home  RSS 2.0 bloglovin