26 timmar i en annan stad

En onsdag för några veckor sedan packade jag min Kånken med övernattningssaker och hoppade på tåget mot Stockholm. Klockan två på eftermiddagen var jag framme och möttes av min fina farmor när jag steg av på perrongen. När vi kom hem dukades ost, kex och te (och kaffe för farfars del) fram som vi mumsade på medan vi satt och pratade. Efter några koppar citronte förflyttade vi oss från köket till vardagsrummet där farmor tagit fram en stor låda fylld med gamla fotografier som jag skulle hjälpa henne att gå igenom. Blev däremot inte att jag gjorde mycket mer än ordnade dem i tidsordning och tittade igenom så många jag kunde. Så roligt att se bilder från när farmor och farfar var unga, när pappa var liten och bilder på en själv när en var liten som man inte har sett förut. 
 
Efter en natt och en lunch var det dags för mig att röra mig hemåt igen. Med mig fick jag några böcker som farmor rekommenderade (och som även står på min vill-läsa-lista) och två olika citrontéer i fina plåtburkar. Så var den lilla men supermysiga Stockholmsvistelse över för denna gång. 

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Nathalie, 20 år, Västerås
Kontakt: nathalieharlin[a]gmail.com

home  RSS 2.0 bloglovin